بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

ویژگی‌های ممتاز شهید رجایی به روایت برادر


شهید رجایی با اقتصاد دولتی مخالف بود/ ویژگی‌های ممتاز شهید رجایی به روایت برادر


خبرگزاری مهر: محمدحسین رجایی با بیان اینکه شهید رجایی همواره اعتقاد داشت که اقتصاد کشور باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد و با اقتصاد دولتی مخالف بود گفت: متأسفانه خیلی افراد از راه اقتصاد دولتی به جاهایی رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتم شهریور ماه در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی روزی مهم و غمبار است، روزی که در آن دو شخصیت برجسته نظام اسلامی به دست گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیدند و امام راحل و مردم را در سوگ خود عزادار کردند.


شهیدان رجایی و باهنر اگر چه کم تر از یک ماه در پست ریاست جمهوری و نخست وزیری به خدمت رسانی مردم پرداختند اما همین چند روز کافی بود که نام این دو شخصیت برجسته برای همیشه در ذهن و یاد مردم ایران اسلامی ثبت و ضبط شود.

در این میان شهید محمد علی رجایی به دلیل سادگی و خلوص نیت و مردمی بودن به عنوان یک الگوی بی بدیل برای همه مدیران کشور مطرح است و بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند که نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری به مدیرانی با خصوصیات شهید رجایی احتیاج دارد.


شهید رجایی بر روی مسأله نظم بسیار حساس بود


شهید رجایی از دوران نوجوانی با نهضت امام راحل همراه شد و به فعالیت های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی پرداخت به طوری که در چندین نوبت توسط ساواک دستگیر و روانه زندان شد و دوران زندان وی چهار سال به درازا کشید.

وی در سال ۱۳۵۷ با اوج گیری انقلاب همراه دیگر زندانیان سیاسی آزاد و بلافاصله وارد مبارزات سیاسی و فرهنگی گردید و به اتفاق عده‌ای از همکارانش برای بسیج و سازماندهی مبارزات مخفی معلمان مسلمان تلاش کرد و موفق به ایجاد انجمن اسلامی معلمان شد.


محمدحسین رجایی برادر شهید رجایی از جمله افرادی است که رابطه بسیار نزدیکی را با این شهید بزرگوار داشت و با روحیات و خصوصیات اخلاقی وی آشنا بود به همین خاطر در حاشیه سفرش به شهرستان ورامین با وی درباره زوایای زندگی شهد رجایی به گفتگو نشستیم.


محمدحسین رجایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید رجایی اظهار داشت: شهید رجایی بر روی مسأله نظم بسیار حساس بود و با اینکه معلم ریاضی محسوب می شد اما همیشه ابتدای درس یک حدیث و آیه قرآن را روی تخته می نوشت و درباره آن دقایقی با دانش آموزان به گفتگو می پرداخت.

برادر شهید رجایی افزود: حدود 14 سال که از تدریسش در مدارس مختلف می گذشت بنده به دندانپزشکی مراجعه کردم و زمانی که دکتر درباره نسبت من با شهید رجایی پرسید، گفتم برادر محمد علی رجایی هستم، آن دکتر گفت که این شهید بزرگوار من را نصیحتی کرد که آن پند و اندرز مسیر زندگی ام را تغییر داد.

وی با اشاره به حادثه هشتم شهریور و ترور شهید محمد علی رجایی ادامه داد: در روز شهادت برادرم، منزل ما نزدیک نهاد ریاست جمهوری بود به همین خاطر خانه ما بر اثر شدت انفجار لرزید.


رجایی گفت:  آن روز شهید را به ما نشان نمی دادند و شب هنگام خانواده را برای شناسایی شهید به سرد خانه بردند، بمبی که منافقین در این انفجار به کار بردند، آتش زا بود و افراد به طور کامل سوخته بودند اما خانواده، شهید رجایی را به وسیله دو دندانش شناسایی کردیم و شهد باهنر از قسمتی از عبا که بر بدنش مانده بود شناسایی شد.


بنی صدر وزاری شهید رجایی را تأیید نمی کرد


رجایی اضافه کرد: شعله های آتش به قدری قوی بود که وقتی من به همراه خانواده در صحنه حاضر شدیم، دیدیم که شدت آتش آهن را خم کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اختلافات بنی صدر و شهید رجایی گفت: اختلاف بنی صدر با شهید رجایی در حدی بود که بنی صدر وزرای او را تأیید نمی کرد و حتی روز شهادت نیز هنوز تکلیف چهار وزارتخانه مشخص نشده بود و حتی مکاتبات بنی صدر و رجایی که اکنون تبدیل به کتاب شده نشان می دهد  که شهید رجایی با وجود تمام اختلافات، با چه متانتی با بنی صدر سخن می گفته است.



شهید رجایی دو سال به صورت مداوم در زندان شاه شکنجه می شد


برادر شهید رجایی با اشاره به سابقه مبارزاتی شهید رجایی گفت: شهید رجایی چهار سال را در  زندانی سپری کرد که دو سال به صورت مداوم هر روز شکنجه می شد و چهارده ماه ملاقات ممنوع بود و در این مدت هر روز در انفرادی قرار داشته و شلاق می خورد، اینهایی که ادعا می کنند ما از رجایی هستیم وقتی عملشان را می بینیم متوجه می شویم که از وی پند می گرفتند.

وی تأکید کرد: شهید رجایی همواره اعتقاد داشت که اقتصاد کشور بر اساس عرضه و تقاضا باشد و با اقتصاد دولتی مخالف بود اما متأسفانه شاهد هستیم که خیلی افراد از راه اقتصاد دولتی به جاهایی رسیدند، شهید رجایی حتی یکی از بستگان خود را سر کار نبرد اما متأسفانه برخی مینی بوسی می آورند و مینی بوسی عوض می کنند و خلاصه آنکه دولت رجایی دیگر مثلش تکرار نشد.


نظرات 4 + ارسال نظر
الهــــــــــی پنج‌شنبه 5 شهریور 1394 ساعت 15:13 http://SEARCH44.BLOGFA.COM

✺✺✺✵✵✵✺✺✺✵✵✵✺✺✺✵✵✵✺✺✺✵✵✵✺✺✺✵✵✵
با نام رضا به ســـینه ها گل بزنید ، با اشک به بارگاه او پل بزنید،

فرمود که هر زمان گرفتار شدید، بردامن ما دست توسل بزنید

ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، آقا امام رضا علیه اسلام بر شما

مبارک باد.
✺✺✺✵✵✵✺✺✺✵✵✵✺✺✺✵✵✵✺✺✺✵✵✵✺✺✺✵✵✵

سلام

گویا نظرهای دیروز ثبت نشده مجدد تبریک عرض میکنم.

سلام و سپاس فراوان و شرمنده واصل نشدند نظرات ارزشمند قبلیتان بک یا الله

زهراء(س) عصاره خلقت چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 23:30 http://osarayekhelghat.mihanblog.com

سلامک میلاد امام مهربانی ها آقا امام رضا(ع) مبارک، منتظر حضورتون هستم...

با لام و سپاس فراوان از حضور معنویتان استاد بزرگوار و چشم

خادمة الشُّــهداء چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 16:14 http://hemat-majnoon.mihanblog.com/

سلام و متشکر از مطلبتون
استفاده شد

سلام علیکم
ممنون
من هم به شما تبریک و تهنیت عرض میکنم.
ممنون از حضورتون.
یا زهرا(س).

التماس دعا و سربلند باشید و پایدار در مسیرتان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.