بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

در سال جاری؛ خدمات درمانی ایثارگران شاغل، واگذار می‌شو د

در سال جاری؛
خدمات درمانی ایثارگران شاغل، واگذار می‌شود   ( بازی فوتبال و سرگردانی جانبازان باز شروع شد)
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال جاری، مسئولیت ارائه خدمات درمانی جامعه ایثارگران شاغل به دستگاه‌های اجرایی محل اشتغال خود واگذار می‌شود.
خدمات درمانی ایثارگران شاغل، واگذار می‌شود
 
عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار واحد قزوین به ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: طبق این ماده در سال جاری مسئولیت ارائه خدمات درمانی جامعه ایثارگران غیرشاغل به بنیاد و شاغلان به دستگاه‌های محل اشتغال خود واگذار می‌شود.
وی با بیان اینکه مسئولان بنیاد و دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای قوانین هستند، افزود: در ماده 13 قانون فوق، وظیفه‌ بنیاد و هر دستگاه در خصوص ارائه خدمات به ایثارگران بیان شده و به زودی اجرای این ماده به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
عباسپور با اشاره به اینکه مزایا و معایب این ماده قانونی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی شده است، گفت: اجرای این قانون موجب ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگران خواهد شد.
این مسئول به مزایای ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: اجرا شدن این قانون، باعث می‌شود تا مسئولان دستگاه‌های اجرایی خودشان را موظف بدانند که ارائه خدمات به ایثارگران از مهم ترین وظایف آنهاست.
وی افزود: ممکن است بنیاد طبق ضوابط نتواند خدمات خاصی را به جامعه ایثارگران ارائه دهد، ولی برخی دستگاه‌های اجرایی با داشتن بودجه‌های سایر منابع، می‌توانند این خدمات را ارائه بدهند که تحقق این مطلب از دیگر ویژگی‌های مثبت اجرای قانون فوق است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سپردن درمان ایثارگران شاغل به دستگاه‌های اجرایی محل اشتغال، کیفیت ارائه خدمات درمانی به ایثارگران را افزایش می‌دهد و مشکلی در اجرای این قانون پیش نخواهد آمد.
عباسپور گفت: سطح پایه ارائه خدمات به جامعه ایثارگران را بنیاد با کمک وزارت بهداشت و وزارت دفاع مشخص می‌کند و دستگاه‌های اجرایی نباید خدمات‌‌شان از آن سطح پایین‌تر باشد و قطعاً این موضوع به نفع‌ آنان خواهد بود.
این مسئول با اشاره به اینکه نیروهای مسلح یکی از دستگاه‌های اجرایی است که خدمات درمانی مطلوبی به ایثارگران ارائه می‌دهد، گفت: ایثارگران این دستگاه که دفترچه بیمه تکمیلی دارند با مراجعه به بیمارستان‌های طرف قراداد، خدمات رایگان و شایسته دریافت می‌کنند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: نیازهای درمانی جامعه ایثارگران گسترده است و می‌طلبد فعالیت ما در ارائه خدمات به آنان گسترده‌تر و با پشتکار بیشتری انجام شود.
این مسئول گفت: اکنون بیشتر جامعه ایثارگران به سن سالمندی رسیدند، این موضوع منجر به چندین برابر شدن بیماری آنان ناشی از عوارض مجروحیت شده است.
عباسپور افزود: به همین دلیل داشتن پشتکار مضاعف افرادی که در حوزه درمان و بهداشت ایثارگران کار می‌کنند، ضروری است تا بتوانند با مدیریت مطلوب مشکلات درمانی جامعه شاهد و ایثارگر را کاهش بدهند، این وظیفه سنگینی است که باید بتوانیم انجام بدهیم.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات بیمه تکمیلی یا همگانی به جامعه ایثارگران از جمله برنامه‌های حوزه بهداشت و درمان بنیاد است، یادآور شد: نزدیک به 85 درصد ارائه خدمات ما به خانواده شاهد و ایثارگران از طریق بیمه‌ها است.  

متن ماده 13 قانون جامعه خدمات رسانی به ایثارگران: (ماده۱۳ـ

الف ـ تأمین صددرصد (۱۰۰%) هزینه بهداشتی درمانی به صورت بیمه سلامت، بیمه همگانی، بیمه مکمل و بیمه خاص (خدماتی که مشمول قوانین بیمه همگانی و تکمیلی نمی‌گردند) خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان بر عهـده دولت بوده و اعتبـارات آن هر ساله در قوانین بودجه سنواتی منظور می‌گردد.

تبصره۱ـ کلیه دستگاههای اجرائی موظفند از محل اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تأمین و پرداخت کسورات بیمه درمانی همگانی و مکمل سهم کارکنان ایثارگر شاغل در دستگاه مربوط و خانواده شاهد، جانبازان، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان اقدام نمایند.

تبصره۲ـ شرکتهای دولتی، نهادها، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکتهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موظفند از محل هزینه عملیات جاری خود نسبت به پرداخت کسورات بیمه درمانی همگانی و مکمل سهم ایثارگران شاغل در مؤسسات مربوط و افراد تحت تکفل آنان اقدام نمایند.

تبصره۳ـ دولت مکلف است به منظور پرداخت کسورات بیمه درمان همگانی و تکمیلی سهم ایثارگران شاغل در بخش غیردولتی مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی اعتبار لازم را هر ساله در لوایح بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی نموده و در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد.

تبصره۴ـ دولت موظف است ضمن لوایح بودجه سنواتی ساز و کارهای لازم و برای بهره‌مندی هماهنگ مشمولان این ماده از خدمات درمانی فراهم نماید.

ب ـ تا پایان قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران صددرصد (۱۰۰%) هزینه‌های درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان به عهده دستگاه اجرائی و صددرصد (۱۰۰%) هزینه‌های درمانی ایثارگران غیرشاغل و افراد تحت تکفل آنان به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. )


نظرات 3 + ارسال نظر

سلام عزیز بزرگوار: با دو سروده جدید « دادِ دل و عشق باروَر » بروزم و منتظر حضور و نظرتون هستم...[گل][گل][گل]

عاشقان عاشورایی جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 05:45 http://www.Ashoora61.ir

سلام علیکم
تشکر از حضور شما
شما با افتخار لینک شدید
یا علی
التماس دعا

سلام و سپاس شما نز لینک شده اید

نیلوفر جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 01:01 http://efco300.mihanblog.com/

در جهان تنها کسی پیروز می شود که به امید دیگران ننشیند و همه چیز را از خود بخواهد.((فریدریش شیلر))
9618

سلام و سپاس از حضورتان

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.