کد آهنگ

خـتــم ســوره مبـارک الفـجـر در مـاه محــرم - بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی
X
تبلیغات
رایتل

بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

http://s1.picofile.com/file/7991383973/Moharram_07.gif


خـتــم ســوره مبـارک الفـجـر در مـاه محــرم به نیـتـــــ :

 هدیه محضر مقدس امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا و

سلامتی و تعجیل در ظهور مولایمان صاحب الزمان عج الله و


هدیه به قلب مقدس و محزون مولا و سرورمان


مهلت قرائت تا اربعین حسینی


 
تعـداد سـوره قـرائت شده تاکنـون :387مرتـبـه

اللهـم عجـل لولیک الفـرج به حق حضـرت زینب سـلام الله علـیها

http://s4.picofile.com/file/7991351505/591.gifhttp://s4.picofile.com/file/7991351505/591.gifhttp://s4.picofile.com/file/7991351505/591.gifhttp://s4.picofile.com/file/7991351505/591.gifhttp://s4.picofile.com/file/7991351505/591.gif


چرا سوره فجر را سوره امام حسین ( ع ) نامیده اند ؟


معرفی این سوره به عنوان سوره امام حسین به خاطر این است که مصداق بارز نفس مطمئنه ‌ای است که در آخرین آیات سوره آمده است. امام صادق ( ع ) به اصحاب خود فرمود: سوره فجر را در نمازهای واجب و مستحب خود قرائت کنید که این سوره به حضرت امام حسین اختصاص دارد... مقصود از نفس مطمئنه آن حضرت و شیعیان او است ». (1)


در توجیه و تحلیل تطبیق سوره مذکور بر امام(ع) گفته شده است: «ائمه معصومین(علیهم السلام) از این جهت این سوره را سوره حسین نامیده اند که قیام و شهادت آن حضرت درتاریکی طغیان مانند طلوع فجر، منشا حیات و حرکت گردید. خون پاک او و یارانش به زمین ریخت و نفوس مطمئنه آنها با فرمان «ارجعی» و با خشنودی به سوی پروردگار شتافت ... تا از این الهام و جوشش، نور حق در میان تاریکی‌ها بدرخشد و راه حیات با عزت باز شود و پایه های ظلم و طغیان بی پایه گردد و طاغیان را دچار خشم و نفرین کند .»(2)


البته در این سوره آیه «و لیالی عشر» است که باز به آن حضرت مرتبط است.

حضرت صادق فرمود: «الفجر هو القائم و لیال عشر الائمة من الحسن الی الحسن و الشفع امیرالمؤمنین و فاطمه ( ع ) و الوتر هو الله وحده لاشریک له ؛ مراد از فجر وجود مقدس حضرت قائم(ع) و «لیالی عشر» امامان از امام حسن مجتبی(ع) تا امام عسکری(ع)‌اند و شفع امیرمؤمنان و حضرت فاطمه(ع) می‌باشد و مراد از وتر خداوند یکتا است».(3)

پی‌نوشت‌ها:

1. بحارالانوار، ج24، ص 93.

2. پرتوی از قرآن،‌سید محمود طالقانی، ج4، ص 67، با تلخیص.

3. البرهان فی تفسیر القرآن، سید هاشم بحرانی،‌ج4، ص 461.


عاشقان امام حسین علیه السلام همگی با احترام به این سفره پربرکت و نورانی دعوت دارید . حضورتان گرامی


سه‌شنبه 5 آبان 1394   00:18   علیرضا هوشمند -خادم ایثارگران   |  نظرات (9)

 

THEME by : onway.ir

استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.