بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

بسیجیان ،جهادگران و نظامیان دریادل ایران اسلامی

بر اساس آیات قران و احادیث و در راستای اطاعت از رهبری و نشر فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی و جهادی و ارزش های دفاع مقدس

17 شهریور روز حماسه


روز حماسه شهدا
 
هفدهم شهریور از روزهایی است که شهدا سند «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را با خون خویش امضا کردند و با خروش سرخ تکبیر، کاخ سیاه استکبار را سرنگون ساختند. هفده شهریور، روز حماسه ملت ایران بود؛ روزی که در آن، خون‌های بسیاری بر زمین ریخته شد و از ثمره آن، درخت تنومند جمهوری اسلامی به بار نشست. مردم دلیر و شجاع، جوانان غیور و با ایمان، مرد و زن، و پیر و جوان، همه و همه در این روز چون سیلی خروشان به خیابان‌ها جاری گشته و بر ضد رژیم پهلوی شعار دادند و مخالفت آشکار خود را اعلام داشتند. آنان در حمایت از امام، از جانشان گذشتند تا مردم ایران پیروز و سربلند باشند.
سلام بر آفرینندگان حماسه جمعه سرخ و خونین. سلام بر این روز بزرگ که بهترین انسان‌ها، فریادهای امام را لبیک گفتند و عاشقانه راه حسین (ع) را برگزیدند و در خون‌های پاکشان غلطیدند و البته رفتنشان، زمینه ساز بازگشت پیروزی آفرین امام به میهن شد. آنان رفتند تا امام بیاید. رفتند تا اسلام و قرآن زنده شود. رفتند تا دیگر یاران بمانند. راهشان پر رهرو و نامشان در قاموس شاهدان انقلاب، پر رنگ و مزّین باد.
صبح روز جمعه هفدهم شهریور 1357، به یک باره از یک قسمت میدان ژاله که جمعیت بسیاری در آن جمع شده بود، صدای رگبار مسلسل‌ها شنیده شد. از بلندگوها فرمان آتش دادند و بالگردها نیز از آسمان مردم را زیر آتش گرفتند. جمعیت که فریادِ «اللّه اکبر» و «مرگ بر شاه» سر می‌داد، در یک لحظه به خون خود غلطید. صحنه فجیع و مصیبت بار و در واقع یک کشتار دسته جمعی به وجود آمده بود. خیابانی که دقایقی پیش از انبوه جمعیت سیاهی می‌زد، اکنون پر از اجساد، کفش‌های خونین، پلاکاردهای پاره شده و زخمی‌هایی شده بود که کشان کشان خود را به طرف دیگر می‌رساندند.
خبرنگاران خارجی، جمعه هفده شهریور را «جمعه سیاه» خواندند و مردم تهران به پاس خون شهیدان این قتل عام دردناک، میدان ژاله، قتلگاه آنان را «میدان شهدا» نامیدند. به دنبال فاجعه میدان شهدا و قتل عام مردم در هفدهم شهریور و اعلان حکومت نظامی، جمعی از روحانیان در تهران و شهرستان‌ها دستگیر و زندانی شدند. مسئول این جنایت بزرگ، ارتشبد غلام علی اویسی، فرمانده نیروی زمینی شاهنشاهی و فرماندار نظامی تهران و حومه بود که وقایع خونین پانزده خرداد 1342 تهران هم به رهبری و هدایت او صورت پذیرفته بود. واقعه هفدهم شهریور 1357، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بزرگ مردم مسلمان ایران است که اهمیت فاجعه آن، هرگز فراموش نخواهد شد.
قتل عام مردم مسلمان تهران در میدان ژاله، یکی از بزرگ‌ترین حوادث نهضت اسلامی ملت ایران به شمار می‌آید. شهدای هفدهم شهریور، همگی فقط به نام اسلام و در راه قرآن به شهادت رسیدند. بازماندگان آن روز گواه‌اند که مرد و زن فریاد می‌زدند و شعار می‌دادند: «حزب فقط حزب اللّه، رهبر فقط روح اللّه»، «ایران کشور ماست، خمینی رهبر ماست»، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، «نصرٌ من اللّه و فتحٌ قریب»، «مرگ بر این سلطنت پر فریب» و «استعمار نابود است، اسلام پیروز است».
به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) هفدهم شهریور از ایام اللّه است؛ روزی که حق بی پرده و بی نقاب، بی ترس و بی پروا به مقابله باطل آمد؛ روزی که امت در پیروی از فرمان امام، کفن شهادت پوشید و به مَسلخ ژاله آمد تا از خون خویش، میدان ژاله را میدان لاله‌های سرخ ایران زمین و میدان شهدا لقب دهند.
نظرات 7 + ارسال نظر
معبر سایبری فندرسک چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 09:25 http://sayberi174.persianblog.ir/

خداقوت
اگر خون شهدای 17 شهریور نبود شاید امروز انقلابی هم نبود...

سلام و سپاس از حضور ارزشمندتان.
نثار روح مطهر شهدای والامقام صلوات:اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم

الهــــــــــی سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 14:46 http://SEARCH44.BLOGFA.COM

سلام

آنجا جنگ سخت بود ، اینجا جنگ نرم است
آنجا امام بود ، اینجا هم امام هست

آنجا جهاد اصغر بود ، اینجا جهاد اکبر است

آنجا چمران و صیاد بود ، اینجا من و تو هستیم

لیک فقط شهادت مزد واقعی مجاهدان راه خداست...

منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم.

سردار خیبر سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 06:17 http://roozbeh-bakhtiari2.blogfa.com

سلام و عرض صبح بخیر خدمت ما
ان شاءالله که هر جا هستید
خوب و خوش سلامت باشید
برایتان بهترینها رو آرزو دارم
در پناه حق باشید
و دست مهدی فاطمه سایبان زندگیتان باشه.

سلام و سپاس از حضور ارزشمندتان و موفق و پایدار باشید ان شاالله.

سردار خیبر سه‌شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 06:15 http://roozbeh-bakhtiari2.blogfa.com

از خــــــداوند درخواست شهـــــــادت کنیــــــــد
اگر خداوند فرمود :
لیاقت شهادت نداری....
بگو مگر آنچه تا به حال به من داده ای لیاقتش را داشته ام؟.....
کدامین نعمتت را لایق بودم که حالا لیاقت این یکی را داشته باشم؟....
مگر تو تا به اکنون در بذل نعمت هایت ، به لیاقت من روسیاه نگاه کرده ای؟....
شهادت را هم مانند بقیه داده هایت ببخش...
اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک.
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

از مطلب ارزشمند و مفیدتان سپاسگزارم .... اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک.

منصوره دوشنبه 16 شهریور 1394 ساعت 23:32 http://19953.blogfa.com

اگر اهل ایمان، پناهگاه حقیقی خود را بشناسند و به آن پناه ببرند، آیا امکان دارد که از آن ناحیه، مورد عنایت واقع نشوند؟!

آیت الله بهجت

روایت از پیغمبر اکرم (ص) است که حضرت فرمود: . در این روایت آمده که اگر کسی برای مؤمنین و مؤمنات طلب مغفرت کند، خداوند به عدد هر مؤمنی که از هنگام خلقت آدم تا قیامت خلق می‏کند، برای او سه چیز در نظر می‏گیرد؛ برایش حسنه می‌نویسد و از گناهانش می‌کاهد و بر مقامش می‏افزاید.

بحارالنوار جلو 90 ص 391


من این روایت را که خواندم، تعجب کردم. می‏دانید تعجب ما برای چیست؟ چون ما مخلوقیم، محدودیم و تَنگ نظریم؛ لذا تعجب می‏کنیم که چگونه اگر یک نفر بگوید: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات» به عدد تمام انسانهای مؤمنی که خدا از زمان حضرت آدم تا به قیامت خلق کرده، خداوند در نامه عمل او به عدد همه آن‏ها حسنه می‏نویسد! تازه این اولین چیزی است که خدا در عوض این دعا به داعی می‏دهد.

مرحوم ایت الله مجتبی تهرانی


پس فراموش نکنید اللهم الغفر المومنین و المومنات

به عزیزان خود خبر دهید

سلام و سپاس از حضورتان و درج دیدگاه و مطلب ارزشمندتان

سلام ونور...
ممنون از حضور و لطف همیشگی شما استاد بزرگوار و ارجمند..
قرارگاه ما رو با قدومتون نورانی می کنید.
در پناه خدا زهرایی بمانید.
برای عاقبت بخیری همه جوونها و من گناهکار دعا کنید...
التماس دعای فرج و شهادت...

سلام بزرگوار و سپاس از حضور ارزشمندتان . حاجتروا باشید ان شالله و در پناه حق .التماس دعای فرج

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.